
Maak een plan
Vanuit de visie en het kader ontwikkel je het plan (curriculum). Bij de ontwikkeling van het plan sluit de cultuurverbinder aan: hij/zij is een professional uit het culturele veld. De cultuurverbinder denkt mee vanuit de wensen van de school en denkt daarbij óók buiten de kaders van het schoolse.
Het expertteam (bestaande uit de ICC-er, de cultuurverbinder en de accountmanager) geeft gezamenlijk vorm aan de culturele leerlijn. De creaties van andere scholen, ontwikkeld bij SIEN of bij EigenWijs, kunnen daarbij als inspiratiebron dienen. Je maakt het passend bij jullie eigen visie op cultuureducatie. Je kunt meteen een culturele leerlijn ontwikkelen voor de hele school. Of je kiest ervoor om nu een gedeelte van een leerlijn te ontwikkelen: je bepaalt zelf in welk leerjaar dit het meest relevant is. Later ontwikkel je de gedeeltes voor de andere groepen. Zo ontstaat na verloop van tijd op natuurlijke wijze een eigen flexibele doorgaande leerlijn, voor de gehele school.
Wie doet wat?
ICC-er
De ICC-er denkt mee over de invulling van het plan, vanuit de wensen en mogelijkheden van de school. De ICC-er schrijft het plan en overlegt hierover met de directeur.
Cultuurverbinder
De cultuurverbinder is een professional uit het culturele veld. Vanuit deze expertise sluit de cultuurverbinder aan bij de wensen van de school. Hij/zij denkt buiten de kaders waarbinnen de school zich normaal gesproken begeeft. Hij/zij prikkelt en daagt uit. Hij/zij denkt hierbij breder dan zijn eigen discipline.
De cultuurverbinder kan degene zijn die de uitvoering van de activiteit zorgt, maar dat hoeft niet.
Accountmanager
De accountmanager van De Domijnen stelt vragen en verbindt ideeën met elkaar. Daarnaast bewaakt hij/zij het proces en de kaders van het CmK-programma.
Directeur
De directeur bewaakt de verbinding tussen de culturele leerlijn en de onderwijskundige visie van de school.