Home
sluiten

Tafelmanieren

Het valt op dat veel leerlingen de antwoorden op sommige tafelsommen niet paraat hebben en veel tijd nodig hebben om complexe vermenigvuldigen uit te rekenen. Voor het vlot leren rekenen en toepassen van rekenvaardigheden is dit een probleem. Om het automatiseringsproces vanuit de basis goed op te bouwen is het nodig dat kinderen allereerst begrip ontwikkelen door een context te plaatsen bij de tafelsommen. Iets waar je aan terug kunt denken, waar je een beeld, gevoel of herinnering bij kunt oproepen.

In dit project is ervoor gekozen om de leerlingen van groep 5 & 6 zowel een muzikale, een bewegende (dans) als een beeldende (tekenen) context van de tafeltjes van 7, 8 en 9 te laten beleven. Tijdens deze co-creatie is een Tafelmanierenboekje ontwikkeld waarin handvaten in de vorm van korte activiteiten en werkvormen staat vanuit de 3 verschillende disciplines, die in de klas makkelijk uit te voeren zijn door de leerkrachten zelf.

 

21st century skills:

  • Creatief denken
  • Kritisch denken

Disciplines:

  • Dans

Doelgroep:

  • Middenbouw
  • Bovenbouw

Onderwijsgebieden:

  • Muziek
  • Rekenen

Deze activiteit is ontwikkeld in de CmK-periode 2013-2016.

Bekijk alle activiteiten

Basisinformatie

stap 1 van 4

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 2 van 4

* verplicht invullen

terug

Selecteer kenmerken

stap 3 van 4

Onderwijsgebieden

Disciplines

21e-eeuwse skills

Doelgroep *

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 4 van 4
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt

dit is geen verplichte stap

terug

Je activiteit is aangemeld

Je ontvangt zo snel mogelijk bericht op
voorbeeld
zodra de activiteit is geplaatst op de site.

Helaas, er ging iets mis!

Controleer het formulier op fouten.
Mocht dit probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met educatie@dedomijnen.nl

sluit dit venster