Home
sluiten

Levend emotie-memoryspel: kijken en raden

Middels diverse spelvormen leren leerlingen emoties en gevoelens herkennen bij zichzelf en anderen.
Er wordt gestart met een voorstellingsronde door zowel leerlingen als leerkrachten.
Vervolgens werken leerlingen in tweetallen en gaan ze elkaar ‘verkopen’.
Hier bij moet de verkoper de klas overtuigen om die leerling te kopen.
Na de warming up wordt het levend memoryspel gespeeld.
Als afsluiting worden de leerlingen uitgedaagd om hun ervaringen te delen en deze te verwoorden.
Voor de volledige omschrijving zie het kopje “Lesbrief”

Leerlingen herkennen gevoelens en emoties bij zichzelf en anderen. Ze leerlingen leren goed naar elkaar te kijken en te luisteren. Verder hebben ze zicht op welke overtuigingsvaardigheden er zijn.
Sluit aan bij de volgende kerndoelen:

– Mondelinge en schriftelijke taalontwikkeling van leerlingen
– Mens en samenleving
– Kunstzinnige oriëntatie
– Bewegingsonderwijs

Bekijk alle activiteiten

Basisinformatie

stap 1 van 4

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 2 van 4

* verplicht invullen

terug

Selecteer kenmerken

stap 3 van 4

Onderwijsgebieden

Disciplines

21e-eeuwse skills

Doelgroep *

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 4 van 4
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt

dit is geen verplichte stap

terug

Je activiteit is aangemeld

Je ontvangt zo snel mogelijk bericht op
voorbeeld
zodra de activiteit is geplaatst op de site.

Helaas, er ging iets mis!

Controleer het formulier op fouten.
Mocht dit probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met educatie@dedomijnen.nl

sluit dit venster