Home
sluiten

Geronimo Stilton, geleide fantasie met emoties

Aan de hand van een verhaal van Geronimo Stilton worden de leerlingen meegenomen om dit verhaal zo specifiek en geloofwaardig mogelijk uit te beelden. Het verhaal prikkelt de fantasie en nodigt uit om fysiek uit te beelden wat de leerlingen horen. Dit uitbeelden gaat met en zonder geluid. In het verhaal zijn emoties verwerkt en de leerlingen worden uitgedaagd in hun eigen verbeelding en de uiting daarvan. (Hoe ziet bij jou Geronimo eruit? Hoe loopt die?)
Vervolgens wordt het beeldhouwspel gespeeld waarbij leerlingen worden ingedeeld in groepjes van 3.
Eén leerling speelt standbeeld en neemt een houding en positie aan. Eén leerling is de beeldhouwer en de 3e leerling speelt de klei. De beeldhouwer heeft de opdracht de 3e leerling zo precies mogelijk na te kleien als de 1ste persoon. De klei vormt zich alleen door toedoen van de beeldhouwer (werkt dus mee, maar wordt bewogen).
Voor de volledige informatie klik op de knop “Lesbrief”

Leerlingen leren om te gaan met emoties en leren zich in te leven in de ander.
Ze leren hun verbeelding- en inlevingsvermogen te vergroten en uit te beelden. De leerlingen beelden op fysieke wijze emoties uit met en zonder geluid. De leerlingen leren goed naar elkaar te kijken en te luisteren.

Sluit aan bij de volgende kerndoelen:
– Mondelinge en schriftelijke taalontwikkeling van leerlingen
– Mens en samenleving
– Kunstzinnige oriëntatie
– Bewegingsonderwijs

Bekijk alle activiteiten

Basisinformatie

stap 1 van 4

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 2 van 4

* verplicht invullen

terug

Selecteer kenmerken

stap 3 van 4

Onderwijsgebieden

Disciplines

21e-eeuwse skills

Doelgroep *

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 4 van 4
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt

dit is geen verplichte stap

terug

Je activiteit is aangemeld

Je ontvangt zo snel mogelijk bericht op
voorbeeld
zodra de activiteit is geplaatst op de site.

Helaas, er ging iets mis!

Controleer het formulier op fouten.
Mocht dit probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met educatie@dedomijnen.nl

sluit dit venster