Home
sluiten

Ontdekken door te dansen

Korte omschrijving:
De school kwam met een vraag in het kader van “We-Tick”  diverse lessen te maken binnen het thema bouwen.
Dit ook met verschillende disiplines, zoals beeldende kunst, muziek en dans.
We-Tick staat voor Wetenschap en Techniek, ICT, Kunst en Cultuur.
Deze les is geschikt voor de kleuters en binnen deze lessen zal het ontdekkend leren centraal staan.

De leerlingen maken tijdens deze lessen kennis met het thema bouwen. Hierbij gaan wij een onze ‘droomhuis bouwen’. Ze ontdekken op een creatieve manier wat er allemaal bij hoort om dit te realiseren. (denk aan: bouwplaats, bouwtekening, cement, bouwstenen, figuren).
Hierbij maak ik gebruik van ruimtelijke vormen.
In les 1 staan het vierkant, de rechthoek en de ruit centraal. Denk hierbij aan strakke en rechte bewegingen en vormen. In de tweede les staan de driehoek, circel en ovaal centraal, waarbij aan sierlijke ronde bewegingen gedacht kan worden.

Voor een uitgebreide beschrijving klik op de button “Lesbrief”

Doelstelling van de activiteit:
Het overkoepelende doel van deze lessen is om middels dans en beweging ontdekkend te leren. Daarbij komen heel veel aspecten aan bod.
De kleuters leren zich te verplaatsen in de beschikbare ruimte, en ervaren het verschil in ‘kleine en grote passen’. Ze worden zich bewust van de verschillende vormen en de namen die daarbij horen. Middels dans leren ze ook de muzikale frasering in liedjes herkennen en van laag naar hoog en andersom. . Er worden lichaamsdelen benoemd en herkend. Ook speelt samenwerken en rekening houden met de ander een grote rol. 
Ze leren zichzelf te presenteren voor een groep en op je buurt te wachten.

Bekijk alle activiteiten

Basisinformatie

stap 1 van 4

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 2 van 4

* verplicht invullen

terug

Selecteer kenmerken

stap 3 van 4

Onderwijsgebieden

Disciplines

21e-eeuwse skills

Doelgroep *

* verplicht invullen

terug

Activiteit informatie

stap 4 van 4
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt
Dit bestand is niet geschikt

dit is geen verplichte stap

terug

Je activiteit is aangemeld

Je ontvangt zo snel mogelijk bericht op
voorbeeld
zodra de activiteit is geplaatst op de site.

Helaas, er ging iets mis!

Controleer het formulier op fouten.
Mocht dit probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met educatie@dedomijnen.nl

sluit dit venster